een portie geitenlever - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu een portie geitenlever - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu

een portie geitenlever

Door: rikcoppens

Blijf op de hoogte en volg Rik

18 April 2012 | Jamaica, May Pen

Hallo iedereen,

Er hebben de afgelopen week wat veranderingen plaats gevonden dus ik typ maar weer n verhaaltje.
Ik ben verhuisd van het guesthouse naar een gezin ook dicht in de buurt van de fabriek. Ik heb nu dus een black mom en een aantal broertjes en zusjes. Ik woon bij een oma waar de kinderen regelmatig van op bezoek komen en hun kinderen meenemen. 1 meisje van 14 jaar die doof is. Een ander meisje wat net afgelopen weekend 7 jaar werd.(dus meteen al taart)Ik heb er m'n eigen kamer met douche en wc. Echter geen warm water en geen internet. Het is echter wel betaalbaarder. Ze eten er veel rijst en bonen. Vaak met vis of gijtenvlees. Aflopen maandag kreeg k geitenlever voorgeschoteld. (t is binnen te houden, maar lekker is anders)(ze vonden t overigens gek dat k het hoofd van m'n vis niet opat, dit zou namlijk het beste gedeelte moeten zijn)
Afgelopen zondag zou k gaan voetballen met Benton(28jarige zoon), maar dat is niet doorgegaan omdat er wat plasjes water op het veld lagen. (Het is hier continu 32 graden en het regent 2 keer per dag ongeveer 10 minuten)
Komend weekend ga ik misschien naar de Dunn's River Falls in Ochos Rios samen met David. (de neef van de directrice)

Ik begin nu aan m'n 3e werkdag in de fabriek en het is nog n beetje uitzoeken wat ik hier precies kan gaan doen. Er is erg veel handwerk en ze produceren veel verschillende producten. Er staan wel n aantal machines, maar veel is 2e hands en kapot. Gister gezien hoe n vrouw met een stempel de cabs van blikken aan het coderen was. Daarnaast plakken ze de etiketten ook met de hand. (gekke werk is t) Er wordt dus ook niet bar veel geproduceert. Gister zag ik een vracht callaloo (soort spinazie) binnenkomen. De boer had het gewoon achter in z'n auto gepropt. De bladeren hingen over z'n schouder toen ie binnen reed. Wel een grappig gezicht.

Zoals velen denken is het niet zo dat hier continu geblowd wordt, hoewel op de weg vanochtend hier naar toe wel n aantal bouwvakkers er mee bezig waren. Wat best vreemd is om 8 uur 's ochtends. De mensen zijn er arm, maar kunnen over het algemeen wel rondkomen en ze eten erg veel zoet en zout. Als ik niet meer terug kom naar Nederland is het omdat ik mezelf diabetes gegeten heb of ben dichtgeslibt. (speciaal voor mij gooit m'n zwarte moeder geen suiker meer in m'n drinken.)

Bedankt voor jullie reacties op m'n vorige verhaaltje en tot weer s.

Groetjes,

Rik



  • 18 April 2012 - 15:16

    Derek:

    Hey Rik!

    Ziet er goed uit kerel, volgens mij heb je het goed getroffen! Al is het eten niet alles, zolang er delletjes zijn zal jij niet kapot gaan. Geniet van je tijd, voor je het weet is het voorbij!
    Hou ons op de hoogte (incl veel foto's)!

    Groeten uit Wageningen

  • 18 April 2012 - 15:31

    Niels Raaijmakers:

    Hahaha heel gaaf rikkie!! dichtslibben doe je toch wel lekkertje ;) :p

    en gijtenlever of gEItenlever?

  • 18 April 2012 - 15:51

    Niels Raaijmakers:

    Haha kut rik :p snel veranderen he ;)

  • 18 April 2012 - 15:52

    Michiel:

    hee rikkert

    volgens mij is het daar goed uit te houde en heb je het wel getroffen met je zwarte moeder.
    ik weet zeker dat je mijn kookkunsten als je terug bent toch nog ga waarderen.

    ODM

  • 18 April 2012 - 20:33

    Tjitte:

    Hey Rik,

    Mooi verhaal. Blij dat ze daar goed voor je zorgen. Blijf schrijven!

  • 19 April 2012 - 08:56

    Zjoske:

    Dus nu wil je Jamaicaans bouwvakker worden? #blowen

    Ik dacht: zal toch maar eens jouw verhaaltjes lezen :)

  • 19 April 2012 - 11:27

    Ivo:

    Mooi verhaal! Lekker kort ook;)
    Goed om te lezen dat je de nieuwe cultuur ook goed bevalt!

  • 23 April 2012 - 11:00

    Ilse:

    hoi rik,

    leuk om te horen dat je goed aangekomen bent en fijn dat je nu in een betaalbaar gastgezin terecht gekomen bent. Ik ben heel erg benieuwd of je ook echt een opdracht krijgt of dat je straks ook de etiketten aan het plakken bent en de codering aan het stempelen. Misschien kun je nog wat oude machines aan de praat krijgen?
    Let maar een beetje op jouw gezondheid want voor je het weet slip je inderdaad dicht.
    Heel veel plezier en we zullen je volgen!

  • 23 April 2012 - 15:47

    Zusje:

    Ha broer, derde werkdag en je zit er al een paar weken. Wat gaat er mis. Hmm geitenlever. Lekker hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Mijn eerste verhalen op deze site zijn van mijn avonturen gedurende m'n stage in Jamaica. Mijn tweede grote reis heeft precies 365 dagen geduurd en ging vie 4 continenten rond de wereld.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 56165

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 14 April 2015

Wereldreis

09 April 2012 - 31 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: