Ja mann! The young boy arrived - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu Ja mann! The young boy arrived - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu

Ja mann! The young boy arrived

Door: rikcoppens

Blijf op de hoogte en volg Rik

11 April 2012 | Jamaica, May Pen

........Dat waren de woorden van mijn 2 koppen kleinere stagebegeleidster die samen met haar neef mij op kwam halen vanaf Kingston airport. Nadat ik overigens al m’n spullen moest laten zien aangezien de douane 74 dagen toch ook een beetje veel vond voor vakantie. (werkelijk verblijf 111 dagen, maar dan kwam ik zeker niet op toeristenvisum binnen)
Zoals vele van jullie wel weten ga ik de komende 3 maanden hier stagelopen bij een groente en fruitconservenfabriek. Na 23 uur onderweg te zijn geweest via Brussel, London, Maimi en Kingston uiteindelijk aangekomen in May Pen waar er een prima kamertje met badkamer en zelfs tv op me wachtte. Morgen zal ik met Juliet, de directrice van de fabriek, de fabriek bezoeken waarbij er meer duidelijk zal worden wat ik precies kan gaan doen.
Vandaag een prima ontbijt gehad wat bestond uit 2 krokant gebakken eieren + plus 3 kleine frikandellen en geroosterd brood(ja jamaicanen weten wel wat lekker is). Vervolgens in de middag met Natascha, een kamermeisje van het guesthouse, naar May Pen centrum gegaan. De taxichaufeur zette ons mooi af voor de bank waar ik mijn Amerikaanse dollars heb omgewisseld voor Jamaicaanse dollars. Dit was een hele happening aangezien ik niet echt het idee heb dat ze hier veel vaker een blanke door de stad zien lopen. Voor 1 Amerikaanse dollar krijg je 85,6 Jamaicaanse dollars dus ik liep niet echt op m’n gemak met zoveel flappen door het centrum. Vervolgens in de supermakt wat water gekocht wat nu al weer bijna op is aangezien ik echt continu dorst heb op t moment. Ik heb nog een tros bananen gekocht bij een vrouwtje langs de weg en daarnaast ook bananenchips gekocht. Erg lekkere chips en zeker een idee om op te sturen naar Lays. Zojuist in het guesthouse ook een heerlijk avondmaal voorgeschoteld gekregen. Dit was het wel voor nu. Zodra ik meer te vertellen heb laat ik het jullie uiterraard weten.

Groetjes vanuit May Pen, Jamaica!

  • 11 April 2012 - 06:46

    Koen:

    Lekker bezig Rik! Dus als jij je stufi ontvangt moet je met een rugtas naar de bank toe? Geniet van je tijd en maak er wat moois van!

    ODM,

    Koen

  • 11 April 2012 - 07:32

    Leendert:

    ik hoor wel veel vrouwen in je verhaal terug. Goeie zaak is het ook wat? ;) veel plezier daar en niet aan dat groene gras zitten he:P

  • 11 April 2012 - 08:13

    Carola:

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! En zo te horen zit je daar niet verkeerd. Qua eten is het dus echt je ding haha.. Nog maar net daar en nu al op de eieren/frikandellen. Begint goed!
    Veel plezier daar! xx

  • 11 April 2012 - 08:46

    Siets:

    Je moet ook niet zo veel blowen, daar krijg je alleen maar dorst van.

    Ben benieuwd naar de werkmentaliteit in die fabriek!!! ;)

  • 11 April 2012 - 10:59

    Niels Coppens:

    Hey Rik,
    Klinkt goed man! Mooi dat alles goed verlopen is en je kamer bevalt. Geniet van de komende tijd en niet teveel kokosmelk drinken, daar wordt je dik van :p
    Groeten, Niels

  • 11 April 2012 - 11:06

    Stefan:

    Don't worry, about a thing... Cause every little thing's gonna be allraaaight!

  • 11 April 2012 - 16:09

    De Landesbergjes:

    Hoi Rik,
    leuk dat je het nu al naar je zin hebt! En die foto met die kokosnoot....dat is vast niet alleen "pure" kokosmelk, daar zit vast wel een flinke scheut rum in!
    Succes daar en veel plezier!

  • 12 April 2012 - 01:27

    Marije Prins:

    Klinkt goed! Heel veel plezier daar! En ja veel rijst met bonen en kip, maar wij hebben hier ook al een paar keer aardappels gehad :) ik hoop voor je dat ze daar op dat eilandje ook hebben ;)

  • 12 April 2012 - 19:09

    Niels Raaijmakers:

    Rik!!!

    leuk leuk "werk" ze daar

    ghehe

    later!

  • 15 April 2012 - 19:44

    Nadine:

    En... had je nog films en muziek in het vliegtuig :D

    kus

  • 18 April 2012 - 16:31

    Larissa:

    Klinkt goed rik,
    Wat ik alleen nier begrijp is dat nog niemand een opmerking heeft gemaakt over je 2 koppen kleinere stage begeleider...
    Is die 1,10m dan ofzo?

    Haha kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Mijn eerste verhalen op deze site zijn van mijn avonturen gedurende m'n stage in Jamaica. Mijn tweede grote reis heeft precies 365 dagen geduurd en ging vie 4 continenten rond de wereld.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 56171

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 14 April 2015

Wereldreis

09 April 2012 - 31 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: