3 more whities in town - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu 3 more whities in town - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu

3 more whities in town

Door: rikcoppens

Blijf op de hoogte en volg Rik

27 Juni 2012 | Jamaica, May Pen

2 weken geleden was het dan zover, m’n pa en ma en Niels kwamen me hier in May Pen opzoeken. Volgens mij wisten ze de eerste 2 dagen niet wat ze overkwam, waarschijnlijk een zelfde shock als ik had de eerste 2 dagen. Hoewel het geen gewone vakantie was vind ik het toch achterlijk om een vakantie op waarbenjij.nl te beschrijven. Daarom heb ik hieronder alleen een lijstje gemaakt van de highlights die we gezien hebben. Voor beschrijvingen hierbij verwijs ik jullie graag naar Grootschoterweg 3 te Budel, waar ze het jullie allemaal haarfijn kunnen vertellen. Ze zijn met een kleine vertraging (of was het nou een grote??) weer geland in Brussel dus ze zijn al lang en breed thuis.
Highlights:
May Pen Tijule Factory
Port Royal
Kingston
Devon House
Bob Marley museum
Blue mountain peak tour
Port Antonio
Reach Falls
Blue Lagoon
Frenchman’s Cove
Rio Grande Rafting tour
Ocho Rios
Green Grotto Caves
Negril
Rick’s café
Roaring River
Rum Appleton estate tour
Alligator Pond

Het was een geweldige tour door Jamaica heen, we hebben meer gezien dan ik vooraf gedacht had. (m’n plan voor m’n eigen reis de laatste week is enigszins in duigen gevallen) Negrill en Savannah la mar worden iniedergeval gemeden in die reis. De piraten zitten tegenwoordig niet meer in Port Royal, maar hebben zich verzameld rondom Negrill. Je struikelt zowat over de joints en dit brengt ook de nodige narigheid met zich mee.

Afgelopen weekend alweer naar het strand geweest. Ik ben geloof ik de beste klant op Hellshire beach. Ook een begrafenis meegemaakt, wat niet zo heel veel anders was dan in Nederland. Daarna ook nog in de bioscoop geweest. (Snow white and the huntsman) De film draait vast en zeker ook al in Nederland. Daarnaast de zondag doorgebracht bij een schooltje in May Pen. Zaunadre (het 6 jarige dochtertje van mijn grote zus hier) had namelijk haar graduation. Waar ze in Nederland een rapportje krijgen en zo snel mogelijk weer buiten staan te voetballen of in het zand te spelen, duurde het hier 3 uur. Er werd gezongen en er werden toneelstukjes opgevoerd. Wat vooral bizar was, was dat alle 6jarige afgestudeerde van het kinderschooltje een geel gewaad aan hadden en zo’n kartonnen vierkant op hun hoofd. (Geen idee wat de echte naam hiervoor is) Normaal zie je dat soort dingen in het zwart bij Amerikaanse Highschools, maar hier dus in de geel/goudachtige kleur van Jamaica.
Had ik me eindelijk aangepast aan het jamaicaanse ritme kwamen de whitey’s het verstoren. Nu weer snel naar het jamaicaanse ritme toe. Alles rustig aan, no stress, just relax. Nog maar 5 weekjes in Jamaica. Waarschijnlijk ga ik het nog missen ook...
(foto's zal ik morgen plaatsen, want duurt nogal lang hier)

Groetjesssssssss

Rik

  • 28 Juni 2012 - 08:24

    Pirate Jos:

    Hey Pirate Rik!

    Hear you had a lovely time with your family in Jamaica. Now a few more weeks of relaxing and keep up the good work!

    Arrr!
    Pirate Jos

  • 28 Juni 2012 - 14:54

    PilstX:

    Als je er met z'n alle maar van genoten hebt komen de verhalen vanzelf he.
    die horen we dan wel vanuit Buul

    groetjes van PilstX
    en als je Usain Bolt weer eens voorbij loopt doe hem dan de hartelijke groeten

  • 29 Juni 2012 - 11:31

    Niels Coppens:

    Haha, het oplichtingsverhaal heb ik al meerdere malen moeten uitleggen hier. Maar al met al een geweldige vakantie! We hebben echt veel gezien in 2 weken als je het zo op een rijtje zet!

    Groeten,
    Niels

    ps Feliciteer Zaunadre maar met haar graduation!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Mijn eerste verhalen op deze site zijn van mijn avonturen gedurende m'n stage in Jamaica. Mijn tweede grote reis heeft precies 365 dagen geduurd en ging vie 4 continenten rond de wereld.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 56177

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 14 April 2015

Wereldreis

09 April 2012 - 31 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: