Seventh day adventist chirch en Firefighters! - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu Seventh day adventist chirch en Firefighters! - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu

Seventh day adventist chirch en Firefighters!

Door: rikcoppens

Blijf op de hoogte en volg Rik

08 Mei 2012 | Jamaica, May Pen

Hallo iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen dus hierbij maar weer een verhaaltje van wat ik allemaal meemaak hier. Alleereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties, vind t erg gaaf om te zien dat er mensen zijn die me volgen!

Afgelopen week ben ik naar de Seventh Day Adventist Chirch geweest met Miss Lambert.(m’n zwarte moeder of oma, daar ben ik nog niet over uit) Het zou om 9uur beginnen dus ik stond kwart voor 9 klaar om te gaan, want te laat komen leek me niet echt gepast. Het is hier vlakbij en nog geen 5 minuten lopen. Mevrouw Lambert had echter andere plannen. We zouden later gaan, want anders was het een te lange zit voor haar. Dus om kwart voor 10 kreeg ik nog even snel een stropdas van dr zoon omgeknoopt en toen waren we dan toch klaar om te gaan. In de kerk bleek al snel dat het de normaalste zaak van de wereld is om te laat te komen. De kerk zat op het begin half gevuld en 2 uur later zat hij vol. In de kerk was het vrij saai. Een aantal mensen gingen preken en uit de kerk schoot er af en toe een vinger omhoog en diegene was het er dan niet mee eens of juist heel erg mee eens. Daarnaast werden er wat liederen gezongen. Leuk om te zien voor een keertje, maar tot half 2 vond ik zelf ook nogal een lange zit. Ik begreep ineens waarom iedereen te laat kwam. Terug thuis gekomen lachte Benton (de zoon) me uit en volgens mij hoef ik nu niet meer naar de kerk. Haha!

Op stage gaat het gestaag vooruit. Ik heb wat dingen nodig voor metingen, maar het duurt wat langer voordat die binnen zijn. Best vreemd dat een voedingsmiddelenbedrijf niet eens een goed functionerende weegschaal in huis heeft. Afgelopen week is de brandweer hier langsgeweest voor een algemene inspectie. Ik mocht met ze meelopen, maar in de fabriek moest iedereen natuurlijk haarnetjes op. Er waren echter niet genoeg haarnetjes aanwezig en toen kwam de geniale oplossing om allemaal hun brandweerhelm maar op te zetten. Leuk gezicht en het personeel hier kon er ook wel om lachen. De overigens briljante conclusie van de brandweercommandant was: Een likje rode verf aan de bluspaal buiten op de hoek en er zou ons niks kunnen gebeuren. Ben toen ook maar met ze op de foto gegaan en die foto’s zijn uiterraard bijgevoegd.

Verder is het doordeweeks niet heel erg spannend. De fabriek is vlakbij en ’s avonds is het vooral beetje lezen/ film of tv kijken. Soms ga ik in de namiddag nog naar het centrum toe. Daarvan zal ik ook een foto’tje uploaden. Ze brengen je boodschappen met echtre racekarretjes (zoals in de film cool runnings) naar je auto of fiets toe. In het weekend hoor je overal muziek vandaan komen en ze stapelen de boxen het liefst tegen het plafond omhoog. In onze straat zijn trouwens een aantal puppies geboren. Het zijn hele kleine straathondjes en ook hiervan heb k wat foto’s gemaakt.
Ook hebben ze hier hele handige gemeente werkers. Een groepje geiten wat lekker de grasveldjes kort houdt.

Afgelopen vrijdag naar de kapper geweest. Nee, er zitten nu geen dreadlocks in. Ze heeft het gewoon wat korter geknipt. Daarnaast me nog kapot geschrokken in m’n slaapkamer toen er ineens een kakkerlak over m’n arm kroop. Hij schrok er volgens mij net zo hard van, want heb m niet meer gezien.
Afgelopen zaterdag naar Old Harbor geweest, dit is een stadje zo groot als May Pen richting Kingston. Hier was ook een haventje bij. De reis ernaar toe was spectaculairder dan de bestemming, want de haven is ontzettend lelijk en een grote puinzooi. Hiervan heb ik dus ook maar niet zo veel foto’s gemaakt. Verder afgelopen week geitensoep gegeten, wat niet zo lekker is. En ik heb voor t eerst patties op! Dit is wel erg lekker. Het is een broodje van bladerdeeg gevuld met vlees en groenten. Bijna iedere warme dag wordt gevolgd door een regenbui van n half uur. Ondanks het regenseizoen regent het dus niet zo heel veel maar op t moment regent het op de momenten dat t mij niet uitkomt. Hopelijk volgend weekend minder regen.

Groetjesss!

Rik

  • 08 Mei 2012 - 17:40

    Sanne:

    Aaaaah,, Wat een schattige puppies! Kun je er niet stiekem eentje mee naar huis nemen?
    Veel plezier nog en zie de andere foto's wel komen;)

  • 08 Mei 2012 - 17:50

    Niels Raaijmakers:

    oh 7th day adventist shizzle.. zijn die niet heel fanatiek? :P was in Uganda wel zo..

    take it easy!

  • 08 Mei 2012 - 18:22

    Sanne Groenen:

    Wat is het toch een gaaf land! :-p Heb meteen je vorige foto's gekeken, want die kon ik niet zien vanuit Rusland met mijn telefoon. Vind het leuk om je blog bij te houden en jaloers te blijven, wat een leventje daar in Jamaica.

  • 08 Mei 2012 - 19:40

    Carola:

    Wat een leuk verhaal weer, Rik! Maar goed dat jullie uiteindelijk wat later naar die kerk gingen, want was nogal een lange zit dan zeg. Mooie oplossing voor het haarnetjesprobleem...verklaart ook meteen die brandweer foto. ;-)
    En die pups zien er inderdaad erg schattige uit, doe er mij ook maar eentje! :)

  • 08 Mei 2012 - 19:53

    Peter:

    Hoi Rik
    en ik maar denken dat je s'avonds lekker aan de rum zou zitten.
    geniet er maar lekkervan ej
    groetjes uit Brabant e-l

  • 08 Mei 2012 - 20:06

    Marloes:

    Heeeey Rik,
    het lijkt me ook lastig om op tijd in de kerk te zitten, want als je het van de torenklok moet hebben....haha !
    Groetjes en succes verder !

  • 08 Mei 2012 - 21:08

    Niels Coppens:

    Hey Rik,
    Yun Yun wil graag een paar van die puppies bestellen :p
    Grappig dat iedereen expres te laat komt bij de kerk, maar als het de halve dag duurt dan vraag je er ook om natuurlijk. Veel plezier met poolen vanavond en ik spreek je snel weer!
    Groeten,
    Niels en Yun Yun

  • 08 Mei 2012 - 21:54

    Sanne Nr 3 (v Beers):

    haha goed verhaal Rik!
    veel plezier van het weekend!

  • 09 Mei 2012 - 06:59

    Frauke:

    Ahhw neem die pups maar mee ja ! Me still jealous ;-) Ik denk toch dat ik maar 'n Juici Patties in NL moet gaan beginnen.

  • 09 Mei 2012 - 07:51

    Jos:

    Wat ben je toch ook een held he (met die kakkerlak) haha

  • 09 Mei 2012 - 17:11

    Laura:

    Leuke verhaaltje en fotos hoor! khoop niet dat k die kakkerlak terug vind in mn muskietennet straks :p . Spreek je snel weer;)

  • 11 Mei 2012 - 20:29

    Jos De Lambal:

    Hi Rico,

    Sounds like you got a nice new snack to treat us after going out! #patties

    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Mijn eerste verhalen op deze site zijn van mijn avonturen gedurende m'n stage in Jamaica. Mijn tweede grote reis heeft precies 365 dagen geduurd en ging vie 4 continenten rond de wereld.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 56167

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 14 April 2015

Wereldreis

09 April 2012 - 31 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: