Breadfruit Kingdom! - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu Breadfruit Kingdom! - Reisverslag uit May Pen, Jamaica van Rik Coppens - WaarBenJij.nu

Breadfruit Kingdom!

Door: rikcoppens

Blijf op de hoogte en volg Rik

07 Juni 2012 | Jamaica, May Pen

Ik ben inmiddels aardig ingeburgerd en denk dat ik wel weer een spanned verhaal heb om te vertellen. Allereerst ben ik afgelopen weekend naar een theaterstuk geweest. Het stuk heette “breadfruit kingdom” en voor de nieuwschierigen onder ons, de trailer is zelfs op youtube te vinden. Ik ben hier naar toe gegaan met “het meisje uit May pen”, wat overigens gewoon een meisje uit May pen is en die ik dan ook absoluut niet mee naar huis ga nemen. Haha! Het was in Mandeville, maar zoals altijd in Jamaica gaat er niets zoals je van te voren gepland hebt. Aangekomen was de eerste show namelijk uitverkocht. Dus moesten we wachten tot de show van 20:30. We hebben toen de tijd maar even doorgebracht in een cafétje genaamd “Oh My god” wat ook wel leuk was. Na een paar uur weer teruggegaan naar de Bel air Highschool waar het te doen was. We hadden inmiddels kaartjes gekocht en er was een mooie nette rij van 2 aan 2 personen die naar binnen konden gaan. Toen de deur echter open ging verliet iedereen de rij en stormde als gekken naar binnen want de kaartjes waren niet genummerd. Een oude vrouw naast me zei nog: “Why is everybody running out of the line, now it’s like a jungle!”. Het toneelstuk was erg hilarisch hoewel ik de helft van het patois maar verstond. Het had erg veel weg van “the fresh prince of Bell air”. Wat wel toepasselijk was aangezien het in de Bell Air Highschool was.

Daarnaast kwam afgelopen weekend Lenton (m’n zwarte broer) thuis met een verband om z’n arm. Ik vroeg hem wat er gebeurd was, waarop hij doodleuk vertelde dat ie neergeschoten was. Hij heeft schijnbaar erg geluk gehad, want de kogel heeft z’n bot op n haar na gepasseerd. (daarnaast ook geluk dat het maar z’n arm is) Hij is tijdens het uitgaan beschoten door een bende vanuit een auto. Ze hadden het niet op hem gemund, maar hij was zoals ie zelf zei “on the wrong time, at the wrong place”. Ja ja, lekker landje. Ook dat is Jamaica. Hij was vervolgens erg verbaasd dat ik een “drive through” (beschieting vanuit een auto) alleen ooit op tv had gezien. T klinkt als de Drive In van de Mac Donalds, maar is toch net ff iets anders. Na uitgelachen te zijn bedacht hij dan ook maar meteen dat de politie in Nederland vast niets te doen heeft. Volgens mij houd ie zich een beetje stoer om z’n moeder niet al te ongerust te maken.

Verder wordt ik hier zo langzamerhand bij ieder huis begroet, want de wijk heeft onderhand wel door dat er een whitey in town is. De puppies lijken hier uit de grond te schieten, van kastereren hebben ze vast nooit gehoord. Ben ondertussen ook al een aantal keren gaan voetballen met de vrienden van Lenton, wat altijd een leuk begin van de vroege zondagochtend is.

Afgelope vrijdag ook gaan gamen met tommy, een voetbalmaatje van Lenton. Heb hem uiterraard flink verslagen met Fifa2012. Het was een soort combinatie van gamehal en café. Erg leuk en hierna zelfs nog in een karaoke bar geweest. Heb het zingen maar aan de jamaicanen over gelaten.

Het zelfde weekend heeft Lenton me meegenomen naar een jamaicaanse eredivisie voetbalwedstrijd. Dit was om de hoek op een willekeurig trapveldje en het niveau had dan ook (met alle respect) iets weg van De E’tjes van sv Budel. We kozen een mooi heuveltje met wat bomen uit om de wedstrijd te bekijken. (Jamaicanen meiden het liefst de zon) Op de heuvel zaten nogal wat rasta’s en al lopend naar de natuurlijke tribune kwam de wiet lucht je tegemoet. Tussen de mensen liepen nog 2 dikke varkens rond en heb daarbij maar geconcludeerd dat een boer z’n werk naar huis meegenomen had. (of de varkens stonden daar altijd, da’s mij onduidelijk) Al genietend van de red stripes zag ik dat de keeper een ongelofelijke bluder maakte waarop het publiek dan ook hard begon te lachen.

Overmorgen ga ik pa & ma en Niels van het vliegveld halen. We hebben een trip gepland waarin we eerst May Pen zullen bekijken, daarna Kingston en de Blue Mountains gevolgd door Port Antonio, Ocho Rios, Montego Bay en hopelijk hebben we nog tijd om Negrill te zien.
Eerst eens kijken of ik een geschikte kroeg kan vinden om Nederland-Denemarken te kijken. Jamaicanen houden wel van voetbal, maar toch gaat dat nog niet meevallen denk ik.

Groetjes,

/Ricardo
/Rikky
/Nick
/Whitey
/Mr Coppens
/Prins Harry (deze vond ik zelf het opmerkelijkst)
Of waar ik dan ook maar voor door mag gaan hier...

  • 07 Juni 2012 - 16:00

    Karin:

    Ha Prins Harry, hahahahaha, heel veel plezier met je pap, mams en Niels!
    Groetjes,
    Karin

  • 07 Juni 2012 - 19:38

    Rob:

    Hey Rik!

    Zo te lezen vermaak je je daar wel!
    Het weer en de strandfoto's lijken op die van hier!

    Veel plezier nog!

    Groeten vanuit Aruba!
    Rob

  • 07 Juni 2012 - 20:13

    Frauke:

    Haha geweldig verhaal! Ik ben jaloers op je ouders en Niels, jullie gaan mooie dingen zien! En Bart is echt dom dat ie niet mee gaat. Veel plezier!

  • 08 Juni 2012 - 07:32

    Niels Coppens:

    Hey Ricardo!
    Mooi verhaal weer hoor. Die voetbalwedstrijd klinkt echt hilarisch. Ben bang dat wij NL-DEN niet kunnen kijken, want ze zullen het wel niet in het vliegtuig uitzenden.
    Maar ik heb zin in de trip hoor! Nog 1 dagje werken. Alleen wel oppassen bij het uitgaan dus ;)
    Cheers, Niels

  • 08 Juni 2012 - 12:24

    Nadine:

    Hey Rik,

    Supervet dat je ouders ook langskomen!! Daar hadden die van mij geen tijd voor ^^
    Ik dacht dat Jamaica wel veiliger zou zijn als Zuid Afrika (heb ik me even goed ingelezen ;) ) maar daar waren het alleen zwervers die je lastig vielen ;) en geen mcdonalds schietconcepten!!

    Ik ben aan het aftellen, het is te rustig thuis!!!

    dikke kus

  • 24 Juni 2012 - 10:33

    Siets:

    Haa Rikkie,

    Even wat verhalen bijgeleze, liep namelijk achter. Je vermaakt je daar wel zie ik. Nog drie weken en dan hebben wij ook vakantie (al heb ik dat nu al als bestuur af, heerlijk).
    Succes nog de laatste paar weken.

    Groetjeeees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Mijn eerste verhalen op deze site zijn van mijn avonturen gedurende m'n stage in Jamaica. Mijn tweede grote reis heeft precies 365 dagen geduurd en ging vie 4 continenten rond de wereld.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 4058
Totaal aantal bezoekers 56170

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 14 April 2015

Wereldreis

09 April 2012 - 31 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: