2 weken voor vertrek - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Rik Coppens - WaarBenJij.nu 2 weken voor vertrek - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Rik Coppens - WaarBenJij.nu

2 weken voor vertrek

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

06 Maart 2014 | Spanje, Corralejo

Ik heb inmiddels m’n laatste dag bij Lutèce erop zitten. Ik heb m’n periode bij Lutèce erg leuk kunnen afsluiten waarbij ik een eindproduct met champignons heb kunnen presenteren en daarnaast is de eerste machine van mijn ontworpen proceslijn aangeschaft. In een jaar tijd heb ik het erg naar mijn zin gehad bij Lutèce en ik hoop dat ik over een jaar de volledige proceslijn in Velden kan komen bezichtigen. Zoals ik vooraf al wist verliep mijn contract eind februari en ik ga komend jaar dan ook zoals gepland m’n verdiende centen uitgeven aan een wereldreis die mogelijk een jaar gaat duren.

M’n reis gaat 14 april beginnen waarbij ik richting Berlijn begin te reizen. In twee weken tijd zal ik uiteindelijk via Warshau, Riga, Vilnius en Tallinn in Sint-Petersburg aankomen. Van daaruit heb ik treintickets geboekt die me naar Moskou, Irkutsk, Ulaanbataar (Mongolië) en Beijing zullen leiden. Dit is de trans-mongolië expres, vergelijkbaar met de iets bekendere trans-siberië expres, maar mijn trein buigt vanuit Irkutsk af naar het zuiden richting Mongolië i.p.v. door te reizen in oostelijke richting naar Vladivostok. Ik heb nog meer plannen vanaf Beijing, maar vooralsnog wil ik in Beijing even bekijken of ik het reizen nog niet zat ben en of ik niet al m’n geld al kwijt ben geraakt aan de russische wodka. Mochten de laatste twee dingen niet het geval zijn, dan vervolg ik m’n reis richting India.

Tussen m’n laatste dag bij Lutèce en het begin van deze reis heb ik nog een vakantie naar Fuerteventura geboekt waarvan ik inmiddels al weer thuis ben. Een aantal zomers achter elkaar heb ik geprobeerd het kitesurfen te leren, maar dat valt niet mee als je 2 uur rijden van de zee woont. Op de canarische eilanden zou je het prima moeten kunnen leren en ik kan jullie vertellen dat ik ook mijn eerste sprong heb gemaakt. Omdat ik komend jaar m’n kitespullen niet over de hele wereld mee kan slepen heb ik dat afgelopen twee weken dus maar gedaan.

Met de kater van carnaval nauwelijks uit m’n hoofd gespoeld stapte ik 6 Maart in bij Ryanair. Ik was behoorlijk zenuwachtig, omdat ik alleen ging reizen maar dit bleken al snel overbodige zenuwen. (En hoe zou dat anders gaan op weg naar Rusland, maar goed...) Op de heenweg in het vliegtuig een gebrekkig duits/engels gesprek met een Duitser van russische afkomst gehad. Hij was machinist geweest, maar helaas niet op het trans-siberische stuk. Eenmaal geland was m’n plan om een bus naar m’n hostel te pakken, maar deze reden één voor één vol voorbij. Ik heb toen een taxi gedeeld met een duits stel wat ook op de bus stond te wachten, wat maar weer aangaf hoe snel je contact maakt als je alleen bent. Vervolgens nog een andere bus genomen en zo was ik vrij simpel in het dorpje “Corralejo” waar ik moest zijn. Nog even moeten zoeken naar het hostel “surfriders”, maar ook dat viel reuze mee. Aangekomen in het hostel meteen m’n lange broek en schoenen ingeruild voor een zwembroek en slippers, want het was er heerlijk weer. In het hostel zaten voornamelijk duitsers en spanjaarden. Ik heb twee weken lang moeite moeten doen om eens een moment alleen te kunnen zijn. Iedere ochtend en avond samen gegeten wat erg gezellig was. Helaas iets minder kunnen kitesurfen dan vooraf gepland, omdat de wind niet iedere dag hard genoeg was. Ik heb vooral veel lol gehad met Patrick (Duitser die een maand in het hostel verbleef), Jesus (Spanjaard die me wat levenslessen probeerde bij te brengen en tevens ’s ochtends m’n strand-joggingpartner was) en Wim (Nederlander die ook gekomen was om kitesurfen te leren). Omdat de wind niet altijd goed was heb ik ook een dag een gewone surfplank gehuurd en Patrick heeft me m’n eerste lesje gegeven. Leuke maar moeilijke sport. Verder nog twee keer een mountainbike gehuurd wat ook een leuke manier van het eiland verkennen was. Zo heb ik één van de vele vulkanen op het eiland beklommen én ik heb een potje getennist tegen de eigenaar van het hostel. Ondanks mijn setpoint op 5-4, versloeg Carlos me met 7-5. Vanwege de hitte hebben we maar 1 set gespeeld. Geen idee wanneer we de tweede set spelen, maar ik zou er graag nog een keer terug komen. Het plaatsje Corralejo is erg toeristisch en er was ’s avonds dus ook genoeg te doen. Vooral omdat het in de tweede week carnaval op het eiland was. Ik sta dus op de foto met een 40-jarige spanjaard verkleed als smurf. Behoorlijk wat hilarische stapavondjes gehad. Een erg leuke trip voorafgaand aan m’n grotere reis.

Eenmaal thuisgekomen heb ik m’n paspoort van de visumdienst terug gekregen. Ik mag nu Rusland, Mongolië en China in! Komende 3 weken gebruik ik om nog wat te genieten van Nederland, de aardappels-vlees-en-groente gerechten van huize Coppens, opa, oma’s en vrienden gedag zeggen en m’n laatste benodigdheden te kopen. Eens in de zoveel tijd zal ik hier een nieuw verhaal op zetten en een aantal foto’s, maar de meeste foto’s zet ik op facebook. Heb je tips, reacties of vragen over de route die ik ga afleggen? Stel ze gerust.
Groetjes,

Rik

  • 27 Maart 2014 - 14:49

    Michiel :

    Kom vanavond eerst nog maar is den Bosch onveilig maken

  • 27 Maart 2014 - 15:01

    Elly:

    hoi rik,

    nou zeg, jij hebt heel wat gedaan zeg, ik hoop dat het kitesurfen je volgende vakantie wel gaat lukken.
    ik heb met plezier jouw verslag gelezen, en ga je ook volgen op je wereldreis.
    alvast heel veel plezier, en we spreken elkaar snel weer.

    groetjes elly

  • 27 Maart 2014 - 15:03

    Tjitte:

    Mooi vooruitzicht Coppens!
    Ik ga je cker volgen!

  • 27 Maart 2014 - 17:07

    Pils T &m:

    Hoi Rik
    We wensen je alvast een ontzettende leuke reis toe
    Geniet er van en pas goed op jezelf
    Ligt de wereld zowaar werkelijk aan je voeten nu!

    Groetjes van ons allemaal

  • 27 Maart 2014 - 18:31

    Vera Van Beek:

    Hee Rik!

    Wat gaaf om te lezen dat je een wereldreis gaat maken zeg! Ik wil je alvast heel veel plezier en succes toewensen! Ik zal zeker je blog gaan volgen om alles te lezen over de geweldige ervarigen die je op gaat doen.

    Groetjes, Vera

  • 27 Maart 2014 - 18:37

    Anke:

    Leuk je site, kunnen we allemaal meegenieten.
    Have fun, tot volgend jaar.

    Groetjes Anke en de Rest

  • 27 Maart 2014 - 19:52

    Ruud En Marloes:

    Hoi Rik,

    leuk daar in Corralejo met de witte strandjes, wij zijn daar ook geweest ! (maar niet om te kite-surfen natuurlijk !).
    We wensen je een hele mooie wereldreis, geniet ervan en maak maar lekker veel foto's !

    Groetjes,
    Ruud en Marloes

  • 27 Maart 2014 - 23:12

    Sanne Groenen:

    Hee Rik,

    Ineens krijg ik weer een mailtje over een waarbenjij.nu verslag van jou. Ik denk waar zal Rik nu toch weer zitten? Maar nog gewoon in Budel dus. Echt super zeg, de reis die je gaat maken. Wat zal je veel gaan zien en meemaken. Over Moskou en Sint Petersburg kan ik nog net meepraten, maar dan houdt het toch op. Heb nog ergens een blaadje liggen van een kleine taalcursus Russisch, en ik stel je gerust: het is best gemakkelijk!
    Bij deze wens ik je ontzettend veel plezier en succes tijdens je reis en ik zal het zeker proberen te volgen!

    Groetjes,
    Sanne

  • 02 April 2014 - 08:22

    Dirk Van De Schoor:

    Hee Rick,

    Leuke reis ga je maken. Veel plezier!

    Groet,
    Dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Mijn eerste verhalen op deze site zijn van mijn avonturen gedurende m'n stage in Jamaica. Mijn tweede grote reis heeft precies 365 dagen geduurd en ging vie 4 continenten rond de wereld.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 56123

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 14 April 2015

Wereldreis

09 April 2012 - 31 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: